You or them

publicerat i Allmänt, Tankar;

Blev precis påmind om varför jag gillar Volbeat så hemskt mycket som jag faktiskt gör! Jag ryser av sångarens röst, gitarren, trummorna… Texterna är så sanna och får mig alltid att tänka på olika minnen. Vissa låtar drar sig till och med 4-3 år tillbaka. Hörde dom första gången på idrottslektionen i sjuan, några tjejer i klassen satt på varsin spinningcykel och pumpade på åt bara helvete till ”I Only Wanna Be With You” och ”Maybellene I Hofteholder”, jag fastnade direkt! Sedan gick det ungefär några månader innan jag fick reda på vad bandet hette, och jag vart överlycklig! Volbeat kommer alltid stå närmast mitt hjärta. Delar så många minnen med bandet och deras låtar. Blir alltid kär på nytt när jag hör deras låtar. Jag lovar och svär att någon gång i livet ska jag fanimej få se dom live!

 

Dessutom har jag fått en stor passion för hästar. Tack vare min pojkvän Dennis och hans älskade häst Code. Från en början har jag alltid varit rädd för hästar, fast jag red som liten, men det finns inget att vara rädd för. Jag ångrar inte att jag slutade rida och började fotboll istället, men det hade nog varit kul att ha varit både fotbolls- och ridtjej liksom. Någon gång i livet kommer jag nog äga en egen häst!

Kommentera inlägget här :