Vem är jag?

publicerat i Allmänt;
Ja, vem är jag? Här får ni svaret för er som inte vet.
 
Jag uppfattar mig själv som en stark och självsäker kvinna, eller ja, kvinna vet jag ju inte om det är rätt ord. Vi kan säga tjej. Jag heter Ida och fyllde 17 år i oktober. Jag har svart/mörkbrunt/vinrött hår, vet inte hur jag ska förklara riktigt, men gillar att färga håret. Jag har blåa ögon och dessutom så har jag rakade sidor, men inte helt rakat, har ju en del hår eftersom jag är för lat för att raka allt. Och det blir så jobbigt när det växer ut... Jag har tre piercingar som är näsan, naveln och läppen samt tre tatueringar som är på varsin underarm och sedan på smalbenet.
 
Min familj består av mamma Ann-Sofie, pappa Ingemar, storasyster Jennifer och lillebror Oskar. Jag har även tre katter fast en bor hos pappa, ja mina föräldrar bor ej ihop. Mitt stora intresse är att fotografera samt vara med pojkvännen min. Jag går andra året på gymnasiet och det program jag går heter Produkt- och maskinteknik. Det är lite som media. Jag är rak på sak och håller inte tyst. Säger det jag tycker och står för det också.
 
Jag gillar inte homosexuella, dem skrämmer mig! Det är inte så att jag vill förbjuda homosexuella, alltså är ingen homofob som vill utrota allihopa som nazister/rasister. De får jättegärna älska vem de vill, bara de inte flirtar eller stöter på mig, dessutom så tycker jag det är lite stötande om de skulle ställa sig och grovhångla framför mig också, men det tycker jag även när heterosexuella gör också! Liksom, man behöver ju inte hålla på framför folk? En puss är väl okej, men när man börjar grovhångla och så vidare har man ändå gått över gränsen. Det kan man faktiskt göra hemma. Punkt slut.
 
Folk uppfattar mig nog som väldigt otrevlig, men i själva fallet så stänger jag ute de flesta folk eftersom jag inte vet vilka jag kan lita på. Jag har blivit sviken så många gånger så jag vet faktiskt inte hur jag någonsin kommer kunna lita på en person fullt ut igen. Den enda personen jag verkligen kan lita på är mamma, pojkvännen och bästavännen Anna. Dessutom så kan jag låta väldigt otrevlig när jag pratar och så men i själva fallet så är min röst väldigt mörk och jag brukar faktiskt idiotförklara en del folk som säger saker jag inte tycker om eller låter idiotiskt! 
 
Haha, ja det var väl allt om mig, tror jag, dessutom de längsta blogginlägget jag någonsin skrivit tror jag! Är det något mer du vill veta om Ida? Släng iväg en kommentar då! :)
 
 

Kommentera inlägget här :