Min tro

publicerat i Allmänt;
Vad är min tro?
 
Jag har faktiskt ingen tro. Jag är ateist. Jag tycker att allt med biblen är idiotiskt! Hur skulle en "människa" man aldrig sett kunnat skapa jorden? Och hur skulle det någonsin kunna stämma att Eva och Adam var de första människorna på jorden, att "Gud" skapade dem? Då skulle det betyda att vi alla är släkt. Dessutom så har ju Eva och Adam varsin navel så de måste ha kommit från en annan människa. Jag tror på evolutionsteorin som Charles Darwin kom på. Jag kan inte förstå hur man kan vilja leva efter en jävla bok? Det är ditt liv, du bestämmer själv över det. Du ska inte göra det som någon, som inte ens finns, säger åt dig att göra! Jag accepterar att folk har sin tro, men jag tror inte ett piss på "Gud" och allt det där skitsnacket.

Kommentera inlägget här :