Mina föräldrar

publicerat i Allmänt;
Vilka är mina föräldrar, hur är dem?
 
Vi börjar med mamma. Min mamma heter Ann-Sofie och är 40 år gammal, hon fyller år i januari och har brunt/svart hår, nästan lika långt som mitt. Hon har dessutom blågröna ögon. Hon är väldigt snäll, men kan bli väldigt arg också. Hon har en väldans temprament. Mamma var 23 år när hon fick mig och jag var en unge som ville ut snabbt och under det rev jag henne, hehe. Det får man höra emellanåt. Mamma jobbar på Vanäsverken och har gjort det i snart 8 år. Hon bor i en mysig lägenhet mitt i Mölltorp typ. Hon gillar att möblera om och fixa och trixa hemma! Undrar vem jag fått det ifrån... Jag och mamma står varandra väldigt nära, närmare än vad vi gjorde förut. Jag är mest lik mamma, kanske är därför vi bråkade som mest för några år sedan. Men jag älskar henne lika mycket oavsett vad!
 
Sen tar vi pappa. Min pappa heter Ingemar och är 51 år gammal, han fyller år i juli och har brunt hår, kort, men inte så kort ändå för man kan se hans lockar. Han har också lite blågröna ögon. Han är också snäll, men han även bli sur och grinig. Han har nog värre temprament än vad mamma har... Han var ju då 34 år när mamma och han fick mig, men jag var ju inte den första ungen de fick tillsammans, det var ju Jennifer. Pappa jobbar i skogen och planterar samt röjer. Förstår inte hur det kan vara kul på något sätt, men pappa trivs och det är huvudsaken. Han är inte den mannen som springer hemma och städar, lagat mat och så. Det mesta får faktiskt vi göra, men det gör inte så mycket eftersom jag tycker det är kul att få möblera och så vidare så som jag vill ha det. Jag och pappa har nog haft det mycket svårare än vad jag och mamma haft, för vi är också rätt lika, men inte lika mycket som jag och mamma är. Hos pappa bor vi i ett nybyggt hus eftersom vårt gamla brann. Det är två år sedan och jag är fortfarande lika rädd för eld och att vi ska bli utsatta igen.
 
Men jag älskar mina föräldrar mer än något annat. Utan dem hade jag inte funnits, eller varit där jag är idag. Ni är de bästa som finns! Älskar er. 
 
 

Kommentera inlägget här :