Själen av en vän

publicerat i Allmänt;
 
 

Jag saknar dig.

 

Jag vet att du alltid kommer finnas hos mig, även om du inte är med mig längre. Men det är svårt att acceptera det faktum att du faktiskt är borta... Det kändes konstigt att inte få ett telefonsamtal från dig där du hälsar grattis, eller få ett brev med pengar i där det stod "Morfar" på. Jag har faktiskt sparat ett kuvert från ett bra tag sedan, bara för att ha något från dig kvar.

 

Förutom kort och minnen så kommer jag alltid ha något personligt från dig. Allt hade varit så mycket enklare om du varit här. Snart ett år sedan du somnade in i din egna dröm, men du är fortfarande lika saknad. Jag ville att du skulle finnas när jag får mina barn, så de skulle få se vilken underbar morfar deras mamma haft, fastän jag tror min far kommer bli en bra morfar också.

 

Jag minns fortfarande den dagen mamma ringde till mig och berättade vad som hänt, hur jag reagerade, hur jag mådde... Minns hur begravningen var. Hur jävla dum jag var som höll allting inne, att jag inte släppte ut mina känslor. Huvudsaken är att du har det bättre nu. Vi ses ju snart igen! Jag älskar dig mer än vad ord kan beskriva, morfar. Världens bästa.

Kommentera inlägget här :